Δημοφιλείς αναρτήσεις

Δευτέρα 4 Απριλίου 2011

Χίλιες τύψεις......

Δεν έχει σημασία ποιά, αρκεί μια μικρή ιδεολογία।
Ουμπέρτο Εκο
ΧΙΛΙΕΣ ΤΥΨΕΙΣ

Συγχώρα με μικρή μου ιδεολογία
σε βρήκα σήμερα ολοζώντανη
σαν έθριψα ξερό λουλούδι ανεμώνας
ανάμεσα στα ποιήματα Βαπσάρωφ,
Μαγιακόφσκι।
Σε βρήκα μέσα στις αγαλήνευτες νύχτες
που σε κατακερμάτιζαν στα κελιά
και στα ερημικά τα σκοπευτήρια.
Μη με ρωτάς πως μπόρεσα
καρτερικά να σε αποσιωπήσω...
Εσένα! Που με φτέρωνες παιδί,
σαν σε κουβάλαγα στους ώμους!
Εγώ που σ' έκλεινα στη σχολική μου σάκκα
σαν άγιο φυλαχτό της νιότης μου।
Γινόμουνα ψηλότερη εγώ
σαν σε διαλαλούσα θαρρετά
ανεβασμένη στα σχολικά θρανία
και στισ φοβισμένες διαδηλώσεις।
Συχώρα με που σιώπησα
αλλά ποτέ δεν ξέχασα
όταν ρολλό σε τύλιγα
στης απαγορευμένης μου εφημερίδας
τα ξεβαμένα φύλλα, και σ' έκρυβα
στο στήθος μου να μην σε ντουφεκίσουν।
Στις νεανικές τις συντροφιές
εσύ κοκκίνιζες τις παρειές
σαν πύρινες ανάβαν αντιθέσεις
και δαύλιζες τον άγουρο πατριωτισμό μας।
Συγχώρα με μικρή μου ιδεολογία
δεν ξέχασα που χτύπαγες στο στήθος μου
σαν δεύτερη καρδιά।
Δεν ξέχασα τα λόγια του πατέρα
σπορο το σπόρο που σε φύτευε
στο διψασμένο χώμα τη ψυχής μου।
Συγχώρα με που ανήμπορη
στις ανηφοριές δεν σου συμπαραστέκομαι।
Μονο τουφέκι, ο λόγος μου απόμεινε,
όπου μπορώ τον σπέρνω,
μήπως κι ο σπόρος της ιδέας '
ηλιος ανθίσει πάνλαμπρος
για να φωτίσει τ΄απολωλότα σου παιδιά
που αλλόγιστα γκρεμίσανε
των ζοφερών αγόνων σου τα εμβλήματα,
τώρα που στη σημαία σου
έρχισαν ν΄ανατέλλουν... τα πρώτ' αστέρια!
Συγχώρα τους μεγάλη μου ιδεολογία!!!

Ελένη Λ.

Από την ποιητική συλλογή "Εγώκοσμος"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου